Artikkelit
Silmiin pistävää toimitilamarkkinointia
Silmiin pistävää toimitilamarkkinointia18/2015
LähiTapiola Kiinteistövarainhoito toteutti Helsingin keskustassa sijaitsevassa vapaassa liiketilassa ainutlaatuista pop-up konseptia.
Toimitilamarkkinoilla potentiaalisia vuokralaisia harvemmin marssii ovesta sisään, vaan heidät täytyy itse etsiä. Uusien vuokralaisten hankintaan LähiTapiola Kiinteistövarainhoito ideoi aivan ainutlaatuisen markkinointikonseptin hyvin tarkalle kohderyhmälle. Geneeristen markkinointitoimenpiteiden seassa tämänkaltaisella huomiota herättävällä tempauksella tuodaan vapaat toimitilat ohikulkijoiden, paikallisten yritysten ja päättäjien lähelle.
Kohderyhmää koskettava suunnitelma
Helsingin ydinkeskustassa Kaisaniemenkatu 1:n katutasossa sijaitseva noin 70 m² liiketila valjastettiin lyhytaikaiseen ns. pop-up-käyttöön vapaiden toimitilojen markkinointiin. Siirrettävillä sisustuselementeillä ja videokuvaa toistavilla näytöillä toteutettu hyvin erottuva ilme herättää ohikulkijoiden huomion.
Paikalliset yritykset ja päättäjät ovatkin parhaita viestin levittäjiä sekä potentiaalisia vuokralaisia, sillä iso osa yrityksistä haluaa olla alueella, jolla he liikkuvat jo entuudestaan. Konseptia suunniteltaessa otettiin huomioon markkinoitava tilatyyppi, asiakkaat sekä sijainti. Pop-upin toteuttamiseen paikka olikin mitä mainioin vilkasliikenteisen kadun varrella arvokiinteistön kivijalassa. Asiakkaiksi tavoiteltiin pieniä erikoisliikkeitä, myymälöitä tai kahviloita, joille kauppapaikan visualisointi on kohdistettu.
Erottuva ilme ja idea toi kaivattua kiinnostusta ei pelkästään Kaisaniemenkatu 1:ssä olevaan liiketilaan, vaan myös muihin pääkaupunkiseudun liiketiloihin.
Kampanjasta positiivista palautetta
Kaisaniemenkatu 1:n tilan lisäksi pop-up konseptin avulla siis markkinoidaan myös kaikkia muita LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon hoidossa olevien kiinteistöjen liiketiloja. Pop-up-liikkeen rekvisiitta ja sisustus on suunniteltu niin, että sen voi vaivatta siirtää myös muihin tyhjiin liiketiloihin. Pop-up siirtyykin syyskuussa Herttoniemeen.
Konseptin yhteyteen suunniteltiin myös laajempi markkinointikokonaisuus pop-up-tilan tueksi. Kampanjaan kuului suoramarkkinointikirje kohderyhmälle sekä kohdistettua mainontaa sosiaalisessa mediassa. Kyseisessä kohderyhmässä nämä keinot ovat olleet merkittävä uusien liidien lähde, minkä vuoksi samaa suunnitelmaa tullaan toteuttamaan myös jatkossa.
Tawis
(Julkaistu lehdessä Vapaat Toimitilat 6/2015)
ILMOITUS Treffit kasvukolmion keskellä – Salo IoT Campus tarjoaa modernin monitoimitilan yritysten muuttuviin tarpeisiin
8/2022
Espoon paraatipaikalla komeileva Leppävaara tarjoilee timanttiset puitteet tämän päivän yrityselämälle
7/2022
ILMOITUS Tuotanto- ja varastotilaa Jyväskylän Eteläporttiin - uudisrakennukseen etsitään kumppaneita
11/2021
Toimitilamarkkinan tulisi nyt puhaltaa yhteen hiileen ja luoda koko alaa hyödyttävä toimintamalli
7/2020
ILMOITUS Redeve Oy:n tavoitteena herättää Myllykosken kylmänä seissyt paperitehdas uuteen kukoistukseen biotalous keihäänkärkenä
13/2019
Neliöt eivät ratkaise vaan tilan käyttötarkoitus – 5 muistisääntöä hyvän toimitilan hankintaan
6/2019
Keilaniemenranta tulee valmistuessaan tarjoamaan ainutlaatuiset puitteet työn tekemiselle, asumiselle ja palveluille meren äärellä
3/2018
Uudet tilat yhdistivät N2:n yritykset ja ihmisetLuova ja elävä ympäristö sai markkinointiviestintätoimiston muuttamaan Merikortteliin 9/2017
Työpajankatu 13 tarjoaa nykyaikaista monitilatoimistotilaa:Minuutin kävelymatkan päässä Kalasataman metroasemalta 8/2017
Moderni toimistokiinteistö tarjoaa asiakkaille palveluelämyksen ja työntekijöille yhteisöllistä kahvilakulttuuria
6/2017
Kehärata tuo ruuhkattomasti moderniin monitilatoimistoonPääkaupunkiseudun nopeimmin kasvava työpaikka-alue Aviapolis houkuttelee yrityksiä 12/2016
Toimistojen lämpötilat sopiviksi VTT:n ratkaisulla– Yksilöllinen lämpöolosuhteiden säätö lisää tuottavuutta ja säästää energiaa 2/2016























































































































