Artikkelit

Stella Business Parkin vuokralaiset saivat oman älypuhelinsovelluksen

Stella Business Parkin vuokralaiset saivat oman älypuhelinsovelluksen

Stellan vuokralaisilla on nyt mahdollisuus pysyä perillä kaikista kiinteistössä tapahtuvista muutoksista, tapahtumista ja uutisista oman älypuhelimen kautta.

Vaikka Stellassa on jo vuosia kehitetty erilaisia tiedotuskanavia vuokralaisten tavoittamiseksi, on se silti koettu haasteelliseksi. Auloihin on asennettu infonäytöt, jotka tiedottavat tapahtumista ja kuukausittain lähetetään uutiskirje, jolla osa vuokralaisista tavoitetaan. Nyt on myös julkaistu sovellus, joka on tuotu niin lähelle käyttäjää kuin mahdollista – älypuhelimeen.

Stella Business Parkin oman älypuhelinsovelluksen avulla vuokralaiset saavat reaaliaikaista tietoa kiinteistössä tapahtuvista muutoksista, tapahtumista ja tarjouksista.

Sovelluksella voi tarkistaa mitä tänään on ravintoloissa tarjolla ja sieltä näkee shoppien kahvi- ja toimistotarvikehinnastot.

Naapureiden kuulumiset voi lukea Twitter-tilien kautta ja työpäivän lähestyessä loppuaan sovelluksella voi tarkistaa, onko raiteilla tai tieliikenteessä häiriöitä, ennen kuin starttaa kotimatkalle.

Kiinteistössä mahdollisesti esiintyvistä epäkohdista voi lähettää vikailmoituksen suoraan huoltomiehelle, ilman että täytyy palata päätteelle. Tarvittaessa voi myös soittaa aulaan, siivoukseen tai vaikka autopesuun suoraan sovelluksesta. Yllättävissä tilanteissa, kuten tietoliikenneyhteyksien häiriöissä, vuokralainen saa nopeasti tiedon ”Push” -ilmoitusten avulla.

Tila- ja tarviketarpeiden muuttuessa ratkaisu voi löytyä sovelluksessa olevasta Kirppiksestä, joka on kohtauspaikka talon sisällä liikkuville käytetyille toimistotarvikkeille ja -kalusteille. Muuttuvissa tilatarpeissa älypuhelimesta löytyy myös helposti Stellassa vapautuvat uudet toimitilat.

- Stella on siitä erityinen kohde, että meillä on todella paljon vuokralaisia. Neljässä täynnä olevassa talossa on yhteensä 120 yritystä ja niissä n. 1 500 työntekijää. Älypuhelinsovellus on yksi tapa, millä pyritään lisäämään käyttäjien saaman tiedon laatua ja määrää sekä luomaan paikka, missä he voivat antaa palveluntarjoajille palautetta ja vahvistaa keskinäisiä suhteitaan. Sovellus ei tietenkään ole kerralla valmis, vaan tarkoitus on jatkaa sen kehittämistä asiakaspalautteen viitoittamaan suuntaan. Esimerkiksi vierasparkin ja neuvottelutilojen varaaminen ovat asioita, mitä todennäköisesti pyritään yhdistämään sovellukseen, kertoo Stella Business Parkin kiinteistöpäällikkö Antti Jalomäki.

Sovellus on ladattavissa Google Playsta ja AppStoresta.

Stella Business Park

(Julkaistu lehdessä Vapaat Toimitilat 1/2015)